Your browser doesn't support or has enabled JavaScript! JavaScript is required for this site to fully function!

Wat gebeurt er als mijn opdrachtgever niet betaalt?

Allereerst is het van belang dat je zelf contact opneemt met je opdrachtgever. Aangezien je voor eigen rekening en risico je freelance werkzaamheden uitvoert, is dit in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid. Als je na enige tijd proberen nog steeds geen betaling van je opdrachtgever hebt ontvangen en/of geen contact met je opdrachtgever krijgt, dan zullen wij je proberen bij te staan. Wij sturen standaard om de twee weken een herinnering van de openstaande factuur. Indien je hierom verzoekt, zullen we vanuit Verloning.nl nog een e-mail sturen en telefonisch contact opnemen met je opdrachtgever.

Als je opdrachtgever dan nog weigert te betalen, zullen wij, indien je hierom verzoekt, een pre- incasso e-mail sturen. In de pre- incasso e-mail wordt de opdrachtgever voor een laatste maal op een vriendelijke manier in de gelegenheid gesteld om binnen veertien dagen het openstaande bedrag te voldoen. In de pre-incasso e-mail wordt aangegeven welke bijkomende kosten er eventueel voor rekening komen voor de opdrachtgever; echter zullen wij deze kosten niet bij jou in rekening brengen.



Tags

factuur incasso betaling opdrachtgever incasseren openstaande openstaande factuur