Your browser doesn't support or has enabled JavaScript! JavaScript is required for this site to fully function!

Hoe factureer ik mijn opdrachtgever?

Je kunt als freelancer zelf je facturen aanmaken en versturen naar uw opdrachtgever(s). Zodra je een account hebt, kun je zelf facturen maken. Je kunt op je account bij het kopje ’Mijn opdrachtgever’ de opdrachtgever selecteren voor wie de factuur is bestemd.

Bij het maken van een factuur dien je een verloningsperiode te selecteren. Selecteer de periode waarin je werkzaamheden hebben plaatsgevonden. Ook dien je een omschrijving van de factuur te geven. Wees hierin duidelijk zodat er geen onduidelijkheid bestaat voor de opdrachtgever.

Je kunt ook onkosten laten declareren. Je kunt er voor kiezen om de onkosten mee te factureren. Indien je deze mee factureert, tref je de onkosten op de factuur en komen deze voor rekening van de opdrachtgever.

Indien je de onkosten niet laat mee factureren dan laat je dit vinkje uitstaan en heb je “slechts” een fiscaal voordeel. Je opdrachtgever voldoet deze kosten in dat geval niet, echter deze zijn wel onbelast. Dit houdt in dat je over dat deel van de factuur geen belasting hoeft te betalen.

Zodra je de factuur hebt aangemaakt, wordt de factuur direct per e-mail verzonden aan je opdrachtgever. Mits je onkosten hebt gedeclareerd, dan wordt de factuur pas verstuurd naar je opdrachtgever zodra wij je bonnen hebben goedgekeurd.



Tags

factuur sturen onkosten declareren opdrachtgever factureer facturen omschrijving declaraties declaratie onbelast